7 augusti 2019 |  Helg

Day 5 – one extra day

Som jag inte tror att ni har missat är att vi fick ett extra dygn på Ibiza. Både jag och pappa var vår, vad vi trodde, var vår sista kväll och var inställda på att taxin skulle hämta upp oss 5.30 dagen efter. Men, så blev inte fallet.

På plats på flygplatsen fick vi reda på att flyget var inställt och vi skulle ta ett annat plan. Men i morgonstressen och tröttheten fick vi reda på att alla flyg mot Barcelona (där vi skulle mellanlanda) var inställda. Fick efter en lång stund reda på att vi hade blivit ombokade till dagen efter, samma tid. Suck. Mitt morgonhumör och mitt tålamod var inte att leka med och allt jag ville just där och då var att åka hem. Jag orkade inte.

Efter 3 timmar på flygplatsen fick vi reda på att vi hade ett rum på ett hotell och fick helt enkelt lägga på ett leende och bege oss ut från flygplatsen och tillbaka till Ibiza.

Om vi blev lyckliga när vi såg hotellet? JA! Det var ett 4-5 stjärniga hotell och det kändes så otroligt lyxigt att få all inclusive i 24 timmar. Vi började med en champagnefrukost på hotellets uteservering.

Efter frukost la vi oss till rätta i en varsin solstol vid poolen. Jag tog även ca 5 steg till havet som låg precis intill!

Badade även i poolen x antal gånger för att svalka mig!

Min sensor lossnade och jag testade för första gången att sätta dit den på magen. Gick hur bra som helst!

Efter en dag vid poolen (lite uttråkade) duschade vi, drack vin på vår balkong och jag sminkade mig för att göra mig redo för vår, återigen, sista kväll på Ibiza.

Redo!

Vi gick till områdets ”bästa” bar vid havet och tog en varsin Bloody Mary (som också är en favoritdrink). Dock lite besviken över att jag fick gurka istället för selleri men man kan inte få allt 😉

Efter drinken gick vi tillbaka till hotellet och åt en sen middag och jag tror jag somnade på 2 sekunder.

Dagen efter åkte vi hem, en aning gladare eftersom vi hade fått världens trevligaste extra dygn i min favoritstad med min älskade pappa! Bästa resan på väldigt länge.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

@saramoback

I was invited to hear about research on type 1 diabetes (and type 2 diabetes) this weekend.

As much as half of all cases, t1, are diagnosed in adulthood, and there is a need to understand the factors that contribute to the development of type 1 diabetes in adults. The lower heritability in adults suggests that environmental factors play a greater role in the development of the disease in adults than in children. They also highlighted the need for further research to identify environmental factors that contribute to type 1 diabetes in adults.

And, of course, lots of important information on how to make transplanted beta cells survive 💙
...

Someone told me that Diabetes is not a barrier but a different path that brings lessons on strength, resilience, and the significance of self care 💕
Over the years, with many lows and highs - I’ve learned to not expecting everything to be perfect all the time.