4 augusti 2019 |  Blogg

Day 3

Vi är inne på dag 3 på Ibiza-resan och den här dagen var vi uppe tidigt för att åka över till Formentera. Ön som verkligen måste besökas!

Jag vaknade tidigare än väntat och tog mig ut på en tur. Det var redan vid 7-tiden 25 grader haha så svetten rann enbart av en lugn promenad. Men så värt och det är så vacker!

Jag tänker att detta är något jag absolut kan vänja mig vid.

Efter frukost på vår balkong var vi snabba med att ta oss mot båten för att åka över till Formentera. Jag som är en van person med havet och vågor osv mådde ruggigt dåligt under resan. Jag var tvungen att sitta still, titta ut mot horisonten och inte prata – bara fokusera på att inte min frukost skulle hamna på tjejen som satt bredvid mig…

Men, som den ”influencer” jag är ville jag ändå ta en bild.. haha

Framme på Formentera och herregud! Vi tog oss till denna beach och det var så himla klarblått vatten, härlig stämning och livet kändes allt annat än jobbigt!

Det badades om vartannat för att ”svalkas” i hettan och

sola!

Efter lunch tog vi en annan, mycket bättre båt tillbaka igen och då kunde jag njuta av resan! Skönt. Vi bytte om för kvällens tillställning, nämligen ta oss mot gamla stan.

Vi gick förbi de med pittoreska uteserveringarna och kameran gick varm och det skulle fotas hej vilt. Så himla trevligt. Bara kolla detta! Massa citrusfrukter som bara är. Fasiken vad härligt.

Vi var bara tvungna att stanna där och i vanlig ordning ta en drink, Campari soda! Skål!

Middag blev senare då vi utforskade gamla stan och alla små vrår, utkiksplatser. Vi satte oss ner vid 23-tiden och då kom hungern. Beställde in glutenfritt bröd som fick åka tillbaka fot som ögat då det fortfarande var fryst i mitten. Tog lång tid innan jag fick brödet och lång tid innan maten kom men när tallriken ställdes ner på bordet och jag tog första tuggan. Nej men alltså, fisken. Det var som ett stort bröllop för mina smaklökar och min själ! Fy tusan var gott det var!

Kvällen, eller natten avslutades med GLASS! Tog pistage och stracciatella. Smakade helt otroligt men var så mätt efter middag så gick knappt ner… Den här kvällen var helt magisk och jag älskar att möjligheten att åka till Ibiza med pappa gick av stapeln! Dröm. Somnade vid 2-3 -tiden med ett leende på läpparna.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

@saramoback

I was invited to hear about research on type 1 diabetes (and type 2 diabetes) this weekend.

As much as half of all cases, t1, are diagnosed in adulthood, and there is a need to understand the factors that contribute to the development of type 1 diabetes in adults. The lower heritability in adults suggests that environmental factors play a greater role in the development of the disease in adults than in children. They also highlighted the need for further research to identify environmental factors that contribute to type 1 diabetes in adults.

And, of course, lots of important information on how to make transplanted beta cells survive 💙
...

Someone told me that Diabetes is not a barrier but a different path that brings lessons on strength, resilience, and the significance of self care 💕
Over the years, with many lows and highs - I’ve learned to not expecting everything to be perfect all the time.